Nedlukning af zwaves.dk ???
Nedlukning af zwaves.dk ???
Kære alle.
som overskriften lyder, går jeg lidt med tankerne om af lukke z-waves.dk
der er et par årsagerer til dette.
GDPR regler
Cookie regler
Tid
drift omkostninger ikke en formue men stadig små 600 kr. om året
Facebook grupper
hvad siger i, ville i blive ked af at miste det her forum, eller er i begyndt at bruge facebook mere ?
som overskriften lyder, går jeg lidt med tankerne om af lukke z-waves.dk
der er et par årsagerer til dette.
GDPR regler
Cookie regler
Tid
drift omkostninger ikke en formue men stadig små 600 kr. om året
Facebook grupper
hvad siger i, ville i blive ked af at miste det her forum, eller er i begyndt at bruge facebook mere ?
-
- Geografisk sted: Danmark
Re: Nedlukning af zwaves.dk ???
Jeg vil blive gevaldigt ked af at miste det.
Facebook kan jeg ikke bruge til noget. Men det kan alle andre vist.
Facebook kan jeg ikke bruge til noget. Men det kan alle andre vist.

Mvh
Morten
Morten
Jeg savner de gamle forums.
Det er langt nemmere at finde information i et forum end på Facebook.
Jeg har ikke været en særlig aktiv skriver her, men jeg har læst og lært meget.
Men ja, Facebook grupper har flyttet rigtig mange brugere væk fra forums, og der er nok ikke så meget man kan gøre ved det.
Det er langt nemmere at finde information i et forum end på Facebook.
Jeg har ikke været en særlig aktiv skriver her, men jeg har læst og lært meget.
Men ja, Facebook grupper har flyttet rigtig mange brugere væk fra forums, og der er nok ikke så meget man kan gøre ved det.
Jeg kigger herind en gang om dagen ca., men der er jo sjældent sket noget - er der 4-5 "aktive" brugere?
Jeg kan godt forstå hvis du lukker siden ned. Det virker heller ikke til at du selv har meget interessere i at drive siden?
Jeg kører på Home Assistant og finder hvad jeg skal bruge af info andre steder vedr. dette.
Det er primært info vedr. Logic Group og deres produkter jeg er interesseret i herinde.
Jeg kan godt forstå hvis du lukker siden ned. Det virker heller ikke til at du selv har meget interessere i at drive siden?
Jeg kører på Home Assistant og finder hvad jeg skal bruge af info andre steder vedr. dette.
Det er primært info vedr. Logic Group og deres produkter jeg er interesseret i herinde.
Som Majbom skriver kigger jeg også ind her et par gange om dagen, men primært er på Facebook Home Assistant gruppen.
Men forstår dig godt, men ville være ærgeligt, men igen der er ikke mange herinde.
For mig var det denne lille lukkede gruppe der fik mig igang og har lært en masse.
Sent from my iPad using Tapatalk
Men forstår dig godt, men ville være ærgeligt, men igen der er ikke mange herinde.
For mig var det denne lille lukkede gruppe der fik mig igang og har lært en masse.
Sent from my iPad using Tapatalk
Mvh
Erik M M
....nu med Home Assistant
Erik M M
....nu med Home Assistant
Jeg kigger også ind en gang om dagen, hvis du ikke har oveskuddet længere, så kunne det være Mads Lund fra youcontrol vil overtage, jeg synes ikke det vil gøre noget han fik et forum, han er jo allerede den sælger i dk som ser ud til at være mest seriøs og hjælper ret mange, også på facebook. Var det ikke en ide?
-
Vi har før tilbudt dig en lille forening med et kontigent, der kan dække driften?
GDPR har jeg ingen forstand på, hvor besværligt er.
GDPR har jeg ingen forstand på, hvor besværligt er.
Mvh
Morten
Morten
-
Jeg bruger heller ikke kke Facebook.
Logichome har før snakker om at starte et brugerforum op, måske de vil overtage.
Det kunne være rigtig fint at bibeholde historikken.
Logichome har før snakker om at starte et brugerforum op, måske de vil overtage.
Det kunne være rigtig fint at bibeholde historikken.
-
Jeg kan måske godt hjælpe med noget gratis hosting og drift.
Jeg vil gerne høre ad efter juleferien.
Backup, etc. Kan jeg ikke hjælpe med gratis.
Jeg vil gerne høre ad efter juleferien.
Backup, etc. Kan jeg ikke hjælpe med gratis.
-
Backup kan vel bare sendes til en anden server, en af os har kørende, en gang om dagen?
Problemet med at blive overtaget af et firma er, at det påvirker evt. negative indlæg om det firma. Vi er jo netop et udspring af Innovus forum.
(Jeg har intet mod hverken Innovus, Youcontrol eller Logic Group, som nok kan ses af mine indlæg.
)
Problemet med at blive overtaget af et firma er, at det påvirker evt. negative indlæg om det firma. Vi er jo netop et udspring af Innovus forum.
(Jeg har intet mod hverken Innovus, Youcontrol eller Logic Group, som nok kan ses af mine indlæg.

Mvh
Morten
Morten
Hvad er der for nogle Facebook grupper der da eksisterer?
-
Synes det ville være meget ærgerligt.
jeg har ikke være aktiv de sidste par ugers tid, grundet flytning af bopæl.
Men ellers har jeg mere læst end skrevet, og jeg hader også FB groups, kan aldrig finde noget når jeg søger.
jeg er med på at betale kontigent sålænge dette forrum er uafhængigt
Alternativt, så vil jeg ønske at dette forum så kan emigrere til fx. Stokerpro.dk hvor jeg også kigger dagligt, selvom jeg ikke længere har pillefyr, for der foregår en masse andet som man kan få hjælp til, samt forum forvaltes aktivt så diverse spammere hurtigt bliver udelukket og deres kommentarer slettet
Men ellers har jeg mere læst end skrevet, og jeg hader også FB groups, kan aldrig finde noget når jeg søger.
jeg er med på at betale kontigent sålænge dette forrum er uafhængigt

Alternativt, så vil jeg ønske at dette forum så kan emigrere til fx. Stokerpro.dk hvor jeg også kigger dagligt, selvom jeg ikke længere har pillefyr, for der foregår en masse andet som man kan få hjælp til, samt forum forvaltes aktivt så diverse spammere hurtigt bliver udelukket og deres kommentarer slettet
Men det er jo op til Finn, det er helt ok hvis han har mistet interessen og ikke ønsker at køre dette forum videre? men jeg er usikker på om Finn ønsker at fortsætte hvis vi betaler kontingent så sitet kører videre?
-
Vi må vente på Finns svar. Han er vist blevet foto nørd primært. 
Ellers kan en af os andre måske køre det videre?
(Jeg er blevet brygge nørd primært, men jeg synes da, zwaves skal holdes i live.)

Ellers kan en af os andre måske køre det videre?
(Jeg er blevet brygge nørd primært, men jeg synes da, zwaves skal holdes i live.)
Mvh
Morten
Morten