ZBA som remote.

forum about Logic Group (ZHC5010)
Morten H. Nielsen
Geografisk sted: Danmark

ZBA som remote.

Indlæg af Morten H. Nielsen »

Hej.

Nu har jeg har brugt to ZBA i printet ramme som remote i et stykke tid. Så nu har jeg lidt viden at dele af. :-)

Det virker grundliggende rigtig godt. Jeg skal have valgt, om det er direkte association eller kontrol via HomeSeer, der er det rigtige for mig. Lige nu har jeg en blanding, der gør at alle knapper ikke virker ens. De fleste har direkte association og dermed toggle, men en enkelt er via HomeSeer, og der har jeg 1/2 tryk. Det kan fikses ved at lave bedre events, så det er mest et beslutnings problem.

Jeg kunne ikke lave direkte association til ZDB. Homeseer 3 kan ikke lave associations til endpoints og dimmeren sidder på endpoint 5. Jeg har opgraderet til HS4 i dag, så det skal jeg i gang med at kigge på på et tidspunkt. Det virker fint via Homeseer events, så det er ikke akut.

Som andre batteri enheder har den problemet, at den ikke kender tilstanden på enheder, der er betjent andre steder fra, ved direkte association. Den sover, når beskeden kommer. Det giver jævnligt to tryk for at opnå ændring. Det kan løses ved at køre det hele over masteren, men jeg kan godt lide tanke om, masteren kan gå ned, uden det betyder noget. Så den del er jeg ikke afklaret omkring. Man kan sige, det er et luksus problem, fordi den kan begge dele.

Den printede ramme er, som jeg frygtede, "bøvlet" at samle op. Den er simpelthen for tynd. Så jeg har lavet et velfungerende men ikke så kønt hack med et par Knudsen kiler. :-) Op og ned er løst med en tusch, det kan også gøres kønnere.

IMG_2468-cut-lille.jpg
IMG_2468-cut-lille.jpg (26.55 KiB) Vist 2541 gange
IMG_2467-cut-lille.jpg
IMG_2467-cut-lille.jpg (29.77 KiB) Vist 2541 gange
IMG_2466-cut-lille.jpg
IMG_2466-cut-lille.jpg (30.68 KiB) Vist 2541 gange

Logic Group er helt med på, man arbejder videre på deres stl fil, så jeg må i gang med at lære et ændre den slags på et tidspunkt. :-| Bunden skal "bare" udvides med 3-5mm og så nogle skrå sider. Det burde være til at overkomme. Jeg er ikke designer nok til at lave noget kønt. :-)

Det er en lidt dyr remote, men jeg satser på, jeg skal have den længe. Den afløser en Innovus fra 2007. (En fire knaps koster kun det halve. :-) ) Det er rart med en remote, der "kan det hele". Så det er min remote løsningen fremover.

Jeg kan ikke finde stl filerne på Logic home siden, og jeg kan ikke uploade dem her. Skriv en PM, hvis i gerne vil have dem, indtil der er en bedre måde.
Mvh
Morten
Brugeravatar
Bri_Jac
Geografisk sted: Bunkeflostrand

Re: ZBA som remote.

Indlæg af Bri_Jac »

STL filer skal lavesi "tilbage" til en 3D model, det ville være bedre hvis du kunne få en STEP fil, som er et 3D format som de fleste 3F programmer kan importere
nu ved jeg jo ikke hvordan rettighederne er til de filer som fu har fået af LogiGroup? men hvis de må deles så er Thingiverse.com et udnmærket sted at dele
Morten H. Nielsen

Jeg prøver at spørge dem efter et andet format.

Jeg har heller ikke styr på rettighederne. Men de har sagt ok til, man selv leger videre med filen. Det skal der måske lidt mere styr på. :-|
Mvh
Morten
koburg

Indlæg af koburg »

Morten H. Nielsen skrev: 26 dec 2020, 18:45 Hej.

Nu har jeg har brugt to ZBA i printet ramme som remote i et stykke tid. Så nu har jeg lidt viden at dele af. :-)

Det virker grundliggende rigtig godt. Jeg skal have valgt, om det er direkte association eller kontrol via HomeSeer, der er det rigtige for mig. Lige nu har jeg en blanding, der gør at alle knapper ikke virker ens. De fleste har direkte association og dermed toggle, men en enkelt er via HomeSeer, og der har jeg 1/2 tryk. Det kan fikses ved at lave bedre events, så det er mest et beslutnings problem.

Jeg kunne ikke lave direkte association til ZDB. Homeseer 3 kan ikke lave associations til endpoints og dimmeren sidder på endpoint 5. Jeg har opgraderet til HS4 i dag, så det skal jeg i gang med at kigge på på et tidspunkt. Det virker fint via Homeseer events, så det er ikke akut.

Som andre batteri enheder har den problemet, at den ikke kender tilstanden på enheder, der er betjent andre steder fra, ved direkte association. Den sover, når beskeden kommer. Det giver jævnligt to tryk for at opnå ændring. Det kan løses ved at køre det hele over masteren, men jeg kan godt lide tanke om, masteren kan gå ned, uden det betyder noget. Så den del er jeg ikke afklaret omkring. Man kan sige, det er et luksus problem, fordi den kan begge dele.

Den printede ramme er, som jeg frygtede, "bøvlet" at samle op. Den er simpelthen for tynd. Så jeg har lavet et velfungerende men ikke så kønt hack med et par Knudsen kiler. :-) Op og ned er løst med en tusch, det kan også gøres kønnere.

Logic Group er helt med på, man arbejder videre på deres stl fil, så jeg må i gang med at lære et ændre den slags på et tidspunkt. :-| Bunden skal "bare" udvides med 3-5mm og så nogle skrå sider. Det burde være til at overkomme. Jeg er ikke designer nok til at lave noget kønt. :-)

Det er en lidt dyr remote, men jeg satser på, jeg skal have den længe. Den afløser en Innovus fra 2007. (En fire knaps koster kun det halve. :-) ) Det er rart med en remote, der "kan det hele". Så det er min remote løsningen fremover.

Jeg kan ikke finde stl filerne på Logic home siden, og jeg kan ikke uploade dem her. Skriv en PM, hvis i gerne vil have dem, indtil der er en bedre måde.
nu kan det godt være I er bekendt med det men nu vi jeg bare vise at man kan købe:

Fuga teknisk monterings ramme som disse:
https://www.greenline.dk/elartikler/lau ... ul-lk-fuga

så kan man købe design rammer af forskellige slags som passer uden på som disse.

https://www.lk.dk/professionel/produkto ... ignserier/

så kan de også bare bruges som ens remote bruger jeg pt. den ligger helt flat på bord
kan få i metal/alu også samt farver.

Matrix passer lige ned i disse. blot til info 😃

Dette er den jeg bruger nu.
tempImage7lyfCx.gif
tempImage7lyfCx.gif (542.52 KiB) Vist 2524 gange
tempImagefWV5xq.gif
tempImagefWV5xq.gif (2.4 MiB) Vist 2524 gange
Morten H. Nielsen

Der er en grund til, jeg er Logic Group fan. :-)

"Jeg har oprettet en profil på Thingiverse.com og lagt både STL og STP fil op her og licensen tillader at man kan arbejde videre på den – bare man deler det man har lavet på Thingiverse.com så andre også kan få glæde af det. Desværre skal man vente 24 timer fra man har lagt noget op til at det bliver offentligt tilgængeligt – så i løbet af i morgen eftermiddag burde man kunne tilgå filerne.

Profilen er denne: https://www.thingiverse.com/logic-group/designs "
Mvh
Morten
Morten H. Nielsen

@Koburg.

Synes du ikke, de er svære at samle op fra et bord? Jeg ville få brug for et par Knudsen kiler.

Men en nem tilgang til det. :-)
Mvh
Morten
Morten H. Nielsen

Hvad bruger man til at ændre i sådan nogle 3D filer?

Noget der er freeware/billigt og egnet til 3d dummys. :-)
Mvh
Morten
majbom

Indlæg af majbom »

Fusion 360 bruger jeg, men uanset hvad du vælger kræver det lidt øvelse.
Morten H. Nielsen

Har lige leget med SculptGL. Det kræver vist en del øvlese. :-|
Mvh
Morten
Morten H. Nielsen

"Fusion 360 for personal use is a limited version that includes basic functionality, free for 1-year for non-commercial use"

Hvad så efter det år?
Mvh
Morten
majbom

Indlæg af majbom »

Så fornyer du den bare
Brugeravatar
Bri_Jac

Indlæg af Bri_Jac »

freecad, finde også til Windows, og naturligvis til Linux
https://wiki.freecadweb.org/Import_from_STL_or_OBJ
Morten H. Nielsen

485 MB........ Jeg er altså på en 12,5Mbps linje- ;-) (Er i gang.)

Men jeg er ikke så sikker på. Det bliver mig der får lavet en god fil. :-|
Mvh
Morten
Brugeravatar
Bri_Jac

Indlæg af Bri_Jac »

Morten H. Nielsen skrev: 27 jan 2021, 21:05 485 MB........ Jeg er altså på en 12,5Mbps linje- ;-) (Er i gang.)

Men jeg er ikke så sikker på. Det bliver mig der får lavet en god fil. :-|
Jamen jeg kan godt downloade den til dig, kommer du forbi Sorø og medbringer en USB stick? sorry jeg driller
Morten H. Nielsen

:-) Rodede lidt med den i går sent. Kom længere end med SculptGL. Men det kræver vist noget seriøs manual læsning. Så jeg kom ikke videre. Jeg har heller ikke fået prøvet Fusion 360 endnu.

Spørgsmålet er om jeg få taget mig tid til at lære det................. Jeg har ingen undskyldning for at købe en 3D printer, hvis jeg ikke kan.............

Hov Sorø. Er du ikke svensker mere?
Mvh
Morten
Besvar