Mit setup 2021

En beskrivelse af jeres setup og erfaringer
Besvar
Brugeravatar
Bri_Jac
Geografisk sted: Bunkeflostrand

Mit setup 2021

Indlæg af Bri_Jac »

Mit setup efter vi flyttede fra Sverige er lidt amputeret, da jeg bl.a. ikke længere har mine elektriske gardiner, somfy baldakiner eller ret mange sensorer.
Men RPI med Domoticz
Der er Zwave stick, RFXtrx433E, samt Mysensor tilkoblet
Og så havde jeg jo glemt MQTT, det virker fint via wifi og med Wemos og installeret ESPEASY

jeg benytter ikke broadlink @svinedyret
Senest rettet af Bri_Jac 07 apr 2021, 20:18, rettet i alt 1 gang.
Morten H. Nielsen
Geografisk sted: Danmark

Re: Mit setup 2021

Indlæg af Morten H. Nielsen »

Hvilke elektriske gardiner havde du, og var de gode?

Du mangler en rasp-/conbee. :-)
Mvh
Morten
Brugeravatar
Bri_Jac

Indlæg af Bri_Jac »

Øh de billige fra Kina, BOFU 433MHz (Var det ikke dig som var først herinde med at få dem installeret?) - jeg synes de engang imellem tabte deres kalibrering, og ikke kørte helt op når de rullede op, efter noget tid
Ja når jeg engang kommer i gang med ZigBee enheder ;-)
Årsagen til at jeg skrev her, var @Svinedyret havde skrevet til mig om mit setup, men jeg vil hellere skrive offentligt, så flere kan give gode råd
Morten H. Nielsen

Jeps dem har jeg stadig 2 af....og 4 døde. Dem er jeg færdig med.

Jeg er heller ikke super vild med mine Ikea. Så jeg er lidt på jagt efter noget andet. Men det var så ikke her, jeg skulle lære om den gode plan. :-)
Mvh
Morten
erikmm

Indlæg af erikmm »

Morten H. Nielsen skrev:Jeps dem har jeg stadig 2 af....og 4 døde. Dem er jeg færdig med.

Jeg er heller ikke super vild med mine Ikea. Så jeg er lidt på jagt efter noget andet. Men det var så ikke her, jeg skulle lære om den gode plan. :-)
Du må have den store pengepung frem og vælge Somfy eller Lucaflex Billede

Efter min ydmyge mening, har jeg ikke fundet noget der virker ordentligt endnu, udover de ovenstående som dræner bank kontoen.

Men, jeg har set Jysk også har nu, link er til eksempel hos Jysk

https://jysk.dk/gardiner/rullegardiner/ ... BIEALw_wcB

Sent from my iPad using Tapatalk
Mvh
Erik M M

....nu med Home Assistant
Morten H. Nielsen

Er der nogen, der har erfaring med Somfy eller Lucaflex? Jeg er efterhånden der, hvor jeg alvorligt overvejer det.

Jysk er jo nok samme kvalitet som Ikea. De virker sådan set fint, men det irriterer mig, der ikke er et stabilt stop udrullet. Det er nemt nok at fikse, når den ruller for langt. Men når den så ruller for kort senere, kan jeg kun finde ud af at fikse det med reset. Og det er for bøvlet. Det er bare irriterende generelt at skulle bøvle med det.
Mvh
Morten
Brugeravatar
perbau
Geografisk sted: Nyborg, DK

Indlæg af perbau »

Jysk har ikke mulighed for at angive %hvis åbning, samt kører på 433mhz.

Sendt fra min ONEPLUS A5010 med Tapatalk

/Per
erikmm

Indlæg af erikmm »

perbau skrev:Jysk har ikke mulighed for at angive %hvis åbning, samt kører på 433mhz.

Sendt fra min ONEPLUS A5010 med Tapatalk
Lige præcis derfor jeg overvejer Jysk...433 Mhz, aldrig problemer med det, men giver nogle andre udfordringer, så som manglende tilbage melding

Sent from my iPad using Tapatalk
Mvh
Erik M M

....nu med Home Assistant
Brugeravatar
Bri_Jac

Indlæg af Bri_Jac »

Morten H. Nielsen skrev: 08 apr 2021, 05:43 Er der nogen, der har erfaring med Somfy eller Lucaflex? Jeg er efterhånden der, hvor jeg alvorligt overvejer det.
Vi havde Somfy udvendige elektriske baldakiner, og de virkede altid. Da den ene baldakin var temmelig bred måske 2½-3 meter så var der tilkoblet en somfy vindmåler som automatisk kørte de, tilbage. Det syntes jeg var lidt irriterende, men naturligvis bedre end at vinden rev baldakinen ned fra gavlen

Det var et vindue på 1 sal (måske 80cm bred), samt vindue og terassedør (som havde den bredde) som var stik syd, så det var rart at kunne afskærme fra solen. Det var nogen de forrige ejere havde fået installeret, så det har vel virket fint i 10års tid (og det virker sikkert stadigvæk, vi er fraflyttet huset)
Morten H. Nielsen

Det lyder som noget, der er værd at overveje.
Mvh
Morten
Besvar