Mysensors exclude. Hjæælp.
-
- Geografisk sted: Danmark
Mysensors exclude. Hjæælp.
Hej.
Jeg skal have en Mysensors enhed ud af drift. Jeg bruger Henriks plugin på HomeSeer.
Jeg har ikke rørt ved det her i årevis (siden 2017 ser det ud til), og jeg har ingen ide om, hvordan jeg får det gjort. Hvordan exclude man fra sin Mysensors controller? Så vidt jeg kan se, auto opretter Henriks plugin, så det giver jo ikke meget mening at slette HomeSeer devices. De opstår nok bare igen.
Det kunne også være rart at se, hvad der er på controlleren. Dr kan sagtens være flere enheder, jeg ikke bruger mere.
Jeg skal have en Mysensors enhed ud af drift. Jeg bruger Henriks plugin på HomeSeer.
Jeg har ikke rørt ved det her i årevis (siden 2017 ser det ud til), og jeg har ingen ide om, hvordan jeg får det gjort. Hvordan exclude man fra sin Mysensors controller? Så vidt jeg kan se, auto opretter Henriks plugin, så det giver jo ikke meget mening at slette HomeSeer devices. De opstår nok bare igen.
Det kunne også være rart at se, hvad der er på controlleren. Dr kan sagtens være flere enheder, jeg ikke bruger mere.

Mvh
Morten
Morten
-
Re: Mysensors exclude. Hjæælp.
Hmm det er kun 1-wire temp sensoren på loftet, jeg reelt har i drift. Og den virker ikke ret stabil, når man følger med.
Det bliver vist hele MySensors setuppet, der ryger ud i stedet for den ene enhed.
Det bliver vist hele MySensors setuppet, der ryger ud i stedet for den ene enhed.
Mvh
Morten
Morten
-
Er der nogen, der har en god nutidig løsning til en 1-Wire sensor på Homeseer. 
Kablet går jo til loftet. Det er jeg ikke vild med at skulle i gang med at fjerne.

Kablet går jo til loftet. Det er jeg ikke vild med at skulle i gang med at fjerne.

Mvh
Morten
Morten
-
Det er en af mine MQTT enheder, der reelt er i brug.
Og det er en Lux sensor, som jeg egentlig har i Hue PIRs nu. Gad vide hvor meget mere, der trænger til oprydning.............
MQTT får dog lov at køre videre. Er det stadig den vej man bruger med hjemmebyg enheder?

MQTT får dog lov at køre videre. Er det stadig den vej man bruger med hjemmebyg enheder?
Mvh
Morten
Morten
Jeg går på mqtt hver gang der er hjemmebyg. Senest lille python script rpi til at tænde 3d printer. Virker bare altid.
Jeg synes også at min MQTT virker ret stabilt til hjemmelavede ting
Jeg vil da forslå at du beholder din 1wire/DS18B20 og kobler den på noget WIFI netværk, via ESPEASY flashed på en Wemos eller anden ESP8266 controller
https://www.letscontrolit.com/wiki/index.php/ESPEasy
https://www.wemos.cc/en/latest/d1/d1_mini.html
Jeg vil da forslå at du beholder din 1wire/DS18B20 og kobler den på noget WIFI netværk, via ESPEASY flashed på en Wemos eller anden ESP8266 controller
https://www.letscontrolit.com/wiki/index.php/ESPEasy
https://www.wemos.cc/en/latest/d1/d1_mini.html
-
Tak. Jeg må se at få taget mig sammen. 
Der må være nogle ESP8266 på hylden et sted.

Der må være nogle ESP8266 på hylden et sted.
Mvh
Morten
Morten
-
Det evige problem med hjemmebyg. Kassen.
ESP-Easy 20111 - Mega på en Wemos.
Nu har jeg loft temp i HS igen. (Og kan konstatere, der er over 30 grader ved siden af min switch.
)
Tak for "sparket".
ESP-Easy 20111 - Mega på en Wemos.
Nu har jeg loft temp i HS igen. (Og kan konstatere, der er over 30 grader ved siden af min switch.

Tak for "sparket".

Mvh
Morten
Morten
Ser godt du, nu er du igang med ESPEASY
Kassen er da ikke et problem, der findes jo altid de billige Wiska dåser jemxxx.xx/forgreningsdaase/7112/9025718/
Kassen er da ikke et problem, der findes jo altid de billige Wiska dåser jemxxx.xx/forgreningsdaase/7112/9025718/
-
Er det ikke sådan en, jeg har gang i?
Den er "lidt" stor. Men nu er det i den.
Den Lux sensor, der var på MQTT i forvejen er også ESP-Easy hjemmebyg. Men nok en ret gammel udgave.
Den er ikke rørt i årevis.

Den Lux sensor, der var på MQTT i forvejen er også ESP-Easy hjemmebyg. Men nok en ret gammel udgave.

Mvh
Morten
Morten
Jo det ligner en Wiska eldåse, bedre den er for stor, end at dåsen er for lilleMorten H. Nielsen skrev: ↑15 feb 2021, 19:44 Er det ikke sådan en, jeg har gang i?Den er "lidt" stor. Men nu er det i den.
Den Lux sensor, der var på MQTT i forvejen er også ESP-Easy hjemmebyg. Men nok en ret gammel udgave.Den er ikke rørt i årevis.

En kommentar, jeg har læst spec på den type Wiska dåser og de er ikke til udendørs da det ikke er bestandig for UV lys, men min har siddet i flere år på vores postkasse i det gamle hus, uden at hverken blive skør eller utæt