Hvor sker alt det, der ikke sker her? :-)
-
- Geografisk sted: Danmark
Hvor sker alt det, der ikke sker her? :-)
Hej.
Hvor sker Home Automation "snak" i Danmark for tiden?
Det sker jo tydligvis ikke her.
Hvor sker Home Automation "snak" i Danmark for tiden?
Det sker jo tydligvis ikke her.
Mvh
Morten
Morten
Re: Hvor sker alt det, der ikke sker her? [emoji3]
I hvertfald ikke herinde mere, har lige snakket med Brian om det.
Det meste foregår i FB grupperne, det er også der jeg er nu, da der ikke sker så meget herinde
Sent from my iPad using Tapatalk
Det meste foregår i FB grupperne, det er også der jeg er nu, da der ikke sker så meget herinde

Mvh
Erik M M
....nu med Home Assistant
Erik M M
Re: Hvor sker alt det, der ikke sker her? :-)
Det er sgu lidt træls når man ikke gider FB!
Jeg bruger meget Home Assistants eget forum og Reddit når jeg skal have hjælp.
Det hænder også der er brugbar info på YouTube.
Jeg bruger meget Home Assistants eget forum og Reddit når jeg skal have hjælp.
Det hænder også der er brugbar info på YouTube.
Senest rettet af majbom 27 aug 2021, 20:08, rettet i alt 1 gang.
-
Hvad hedder de Facebook grupper?
Ikke at jeg kommer til at bruge dem meget. I mine øjne er Facebook at svare på det samme spørgsmål med et par dages mellemrum, indtil man ikke gider mere og holder op med at svare. Og det meste fiser forbi, uden jeg opdager det.
Er der ikke noget dansk sted mere? Eller er der bare ikke Home Automation nørder mere?
Ikke at jeg kommer til at bruge dem meget. I mine øjne er Facebook at svare på det samme spørgsmål med et par dages mellemrum, indtil man ikke gider mere og holder op med at svare. Og det meste fiser forbi, uden jeg opdager det.
Er der ikke noget dansk sted mere? Eller er der bare ikke Home Automation nørder mere?
Mvh
Morten
Morten
Det er næsten bare at søge, men du har ret i det meste fiser forbiMorten H. Nielsen skrev:Hvad hedder de Facebook grupper?
E?
Mvh
Erik M M
Erik M M
Hvor sker alt det, der ikke sker her? [emoji3]
Jeg læser en del på https://www.hjemmeautomasjon.no/ Der er rigtig mange gode indlæg synes jeg.
/Per
Ja jeg har jo købt et par af Erik's gamle Squeezeplayer radioer, så jeg har lidt jeg kan fylde i vores hus når det er bygget færdigt.
Og enig og lidt ked af at der ikke skrives så meget herinde mere, for jeg har samme mening som Morten skriver at fb grupperne altid får stillet samme spørgsmål om og om igen, da søgefunktionen er ubrugelig...
Jeg har ikke selv gang i noget homeautomation, jeg er ved at bygge hus og svejse paneler i min kassevogn, der skal til syn så snart jeg er klar
Og enig og lidt ked af at der ikke skrives så meget herinde mere, for jeg har samme mening som Morten skriver at fb grupperne altid får stillet samme spørgsmål om og om igen, da søgefunktionen er ubrugelig...
Jeg har ikke selv gang i noget homeautomation, jeg er ved at bygge hus og svejse paneler i min kassevogn, der skal til syn så snart jeg er klar
Og ham der skulle have det sidste af Squeezeplayer puljen er lige hoppet fraBri_Jac skrev:Ja jeg har jo købt et par af Erik's gamle Squeezeplayer radioer, så jeg har lidt jeg kan fylde i vores hus når det er bygget færdigt.

Og min job situation har lige ændret sig og står på en skillevej, så smarthome er lige droslet lidt ned
Mvh
Erik
Mvh
Erik M M
Erik M M
-
Jeg kan ganske enkelt ikke finde på mere, jeg mangler.
En del af det byggede er nedlagt, fordi vi aldrig brugte det.
Jeg smider en Logic-home enhed ind en gang i mellem, men det er der jo ikke meget udvikling i.
Jeg har meldt mig på et par Facebook grupper, men de er et meget andet sted, end jeg er.
Dem kommer jeg vist ikke til at bruge.
Jeg må tage et kig op til nordmændene på et tidspunkt.

Jeg smider en Logic-home enhed ind en gang i mellem, men det er der jo ikke meget udvikling i.
Jeg har meldt mig på et par Facebook grupper, men de er et meget andet sted, end jeg er.

Jeg må tage et kig op til nordmændene på et tidspunkt.
Mvh
Morten
Morten
Hej igen, jeg har ligge underdrejet for at få min kassevogn til syn, så jeg derfor har været bagud med byggeriet. Men nu fik jeg lidt overskud igen.
Jeg er blevet "lokket" af min elektriker til at anvende fuga dåser - og jeg hoppede med på vognen. Han har tjekket at min Qubino (blå) switches fint kan placeres i dobbeltdåser så det er det mit hus bliver fuldt af, se de næste par billeder.
Dem som undrer sig over de er vandret placeret, så skyldes det at jeg synes det ser flottere ud kun at ødelægge 1 mursten, mit hus er fuldmuret.
[EDIT] Min elektriker havde et par EU dåser, men de fyldte for meget og så skulle de skæres i mere end 1 mursten, så af æstetiske grunde er EU dåserne fravalgt, selvom jeg tidligere har sværget til dem. Men det er jo så også ok, da disse Fuga Air 2M fint får plads til mine Zwave enheder
Jeg er blevet "lokket" af min elektriker til at anvende fuga dåser - og jeg hoppede med på vognen. Han har tjekket at min Qubino (blå) switches fint kan placeres i dobbeltdåser så det er det mit hus bliver fuldt af, se de næste par billeder.
Dem som undrer sig over de er vandret placeret, så skyldes det at jeg synes det ser flottere ud kun at ødelægge 1 mursten, mit hus er fuldmuret.
[EDIT] Min elektriker havde et par EU dåser, men de fyldte for meget og så skulle de skæres i mere end 1 mursten, så af æstetiske grunde er EU dåserne fravalgt, selvom jeg tidligere har sværget til dem. Men det er jo så også ok, da disse Fuga Air 2M fint får plads til mine Zwave enheder
Senest rettet af Bri_Jac 15 sep 2021, 23:39, rettet i alt 1 gang.
-
Jeg er hoppet på LogicHome. Dem bliver der flere og flere af her i huset. Planen er at det bliver standarden i fuga dåserne her.
Hvordan får du dybde nok til at have Qubino i dåserne?
Mvh
Morten
Morten
Det er "dyb" fuga dåse, skal se om jeg kan få data/mål på denMorten H. Nielsen skrev: ↑15 sep 2021, 19:12 Jeg er hoppet på LogicHome. Dem bliver der flere og flere af her i huset. Planen er at det bliver standarden i fuga dåserne her.
Men til over 1000,-?Morten H. Nielsen skrev:Jeg er hoppet på LogicHome. Dem bliver der flere og flere af her i huset. Planen er at det bliver standarden i fuga dåserne her.
Det er jeg satme for nærig til!
-
Jeg er med på, det er en dyb dåse. Men det er ikke alle steder her i huset en dyb dåse er et brugbart valg.
Logichome er ikke billige. Men jeg har overgivet mig.
De er gode.
Jeg vil tro, det er en billig løsning her i huset. Nu køber jeg ikke nye dimser hele tiden, fordi jeg ikke er helt tilfreds med dem, jeg har. Jeg har flere hylder fulde af dimser, der er pillet ned igen.
Logichome er ikke billige. Men jeg har overgivet mig.

Jeg vil tro, det er en billig løsning her i huset. Nu køber jeg ikke nye dimser hele tiden, fordi jeg ikke er helt tilfreds med dem, jeg har. Jeg har flere hylder fulde af dimser, der er pillet ned igen.

Mvh
Morten
Morten
til over 1000, det må være spørgsmål til Morten, jeg kunne aldrig drømme om at betale så meget per stikkontakt. Jeg genbruger de qubino jeg havde installeret i mit gamle hus...
Den dybe fuga dåse hedder air. Den er 49mm dyb
https://www.greenline.dk/elartikler/lau ... ngsdase-2m
specifikation:
https://res.cloudinary.com/evoleska/ima ... cehf8z.pdf
Den dybe fuga dåse hedder air. Den er 49mm dyb

https://www.greenline.dk/elartikler/lau ... ngsdase-2m
specifikation:
https://res.cloudinary.com/evoleska/ima ... cehf8z.pdf