Hvad afløser Squeezebox?

Andre ting vi kan snakke om
Morten H. Nielsen
Geografisk sted: Danmark

Hvad afløser Squeezebox?

Indlæg af Morten H. Nielsen »

Hej.

Min Squeezebox radio i køkkenet har opgivet WIFI. Den bliver kun på nettet et kvarter af gangen, så skal den bootes.

Hvad sker der i lyd streaming verden for tiden? :-)

Er det Sonos evt. i IKEA versionen, der er det bedste valg nu, eller er der noget nyt og spændende derude?

Jeg leger lidt med tanken om at smide en 10" tablet i køkkenet til at styre lyd og søge opskrifter på. Men jeg skal have luret en god montering, før det bliver alvor.
Mvh
Morten
Brugeravatar
Bri_Jac
Geografisk sted: Bunkeflostrand

Re: Hvad afløser Squeezebox?

Indlæg af Bri_Jac »

Har du tænkt på om du kan reparere din squeezebox radio? offtopic hvis du ikke vil reparere den vil jeg gerne købe den som skrot så jeg har reservedele til mine elskede squeezebox radioer

https://forums.slimdevices.com/showthre ... ebox-Radio

Køb en anden squeezeboxplayer brugt eller...

Hvorfor ikke fortsætte med LMS og så erstatte din squeezebox radio med noget andet der kan spille? kan du ikke bare anvende en gammel RPI og et lydkort, samt en højttaler?
https://www.picoreplayer.org/

Et setup som jeg ikke selv har samlet færdigt endnu, kommer inden for for 5 år;-) , jeg har en Beolit 505 radio, som skal slagtes, for at beholde kabinet og højttaler, så en lille rpi med et max9837a classe D amplifier breakoutboard

Undskyld hvis jeg ødelage din tråd
Brugeravatar
Bri_Jac

Indlæg af Bri_Jac »

Ellers kan du købe en brugt på dba i Ølstykke, hvis han vil sælge den separat
https://www.dba.dk/netvaerksafspiller-l ... 076055098/
Morten H. Nielsen

Jeg har efterhånden ret mange brugt købte Squeeze enheder, der er afgået ved døden. Så jeg tror, de er ved at have nået deres levealder.

Det er mest duet i stuen, hvor der dør enten en strømforsyning eller en remote med jævne mellemrum.

Lige nu er der kommet en gammel boom ud i køkkenet. Men den er for stor til, der rigtigt er plads til den, og dispaly er ikke godt på en gammel boom.

Jeg har haft et Raspberry Pi setup. Det ligger faktisk på hylden bag mig. Det døde på jeg skulle på PC og vælge musik. Jeg fik det ikke brugt.

Så jeg er nok ved at overgive mig til Sonos og telefon/fast tablet. :-| Der ser ikke rigtigt ud til at være et bedre alternativ derude?
Mvh
Morten
Morten H. Nielsen

Hov og jeg har haft radioen skilt ad. Der er ikke noget nemt synligt galt med den.

Den er købt brugt for mange år siden, så jeg er bange for, den bare er brugt op. :-|
Mvh
Morten
Brugeravatar
perbau
Geografisk sted: Nyborg, DK

Indlæg af perbau »

Jeg har to sæt duet, jeg ikke bruger mere, hvis det kunne hjælpe?

Dog er strømforsyning til den ene afspiller død. Begge remotes OK (Da jeg afmoterede dem)
/Per
Morten H. Nielsen

Tak. Men duet virker for øjeblikket. :-)

Hvad er du gået over til? Eller bruger du stadig Squeezebox?

Jeg er nok mest klar til at komme videre fra Squeezebox. Jeg er bare ikke helt klar over til hvad.
Mvh
Morten
Brugeravatar
perbau
Geografisk sted: Nyborg, DK

Indlæg af perbau »

Jeg har sat Sonos op over hele huset. Men jeg er ude i at det er gamle modeller (Brugt) så de er ikke understøtte af nye sw tiltag. Men PT fungerer de uden problemer.

Jeg har et par Play 1, nogle gamle ZP100, der har indbygget forstærker, samt en enkelt Connect der er sat på anlægget i stuen.

De er kører fint i HS3 og dukker også op uden noget vidre i HomeAssistant (som jeg overvejer om er fremtiden)
/Per
Morten H. Nielsen

Ok et plus for Sonos.

Jeg kan se, der er et nyt HS4 plugin på vej, som kommer til at koste et eller andet. Men det free HS3 plugin bør jo virke på HS4.

Jeg kigger på et par 0ne uden overvågning til køkkenet og en port til anlæget i stuen i øjeblikket. Datteren vil næppe have mig til at blande mig på hendes værelse. :-) På kontoret er det alligevel PCen, der spiller musik, og det har ikke rigtigt behov for sync med de andre rum, som jeg lige ser det.

Jeg troede bare, verden var kommet videre fra Sonos, det var jo også konkurrenten, da jeg valgte Squeezebox? :-) Men det ser ikke sådan ud.
Mvh
Morten
lurendrejer

Indlæg af lurendrejer »

Jeg bruger Google enheder fra Harman Kardon.

Mine sones ditto er trælse fordi de ikke understøtter Chromecast.
erikmm

Indlæg af erikmm »

Overgået fra Squeezebox til 100% Sonos, fuldt integreret i HA, det har givet top WAF herhjemme, radio spiller bare, henter musik fra nas og Yousee Play, laver playlister på tværs af alle, synkronisering virker tiptop, afspiller også fra HA og fra tablets og telefoner

Sent from my iPad using Tapatalk
Mvh
Erik M M

....nu med Home Assistant
erikmm

Indlæg af erikmm »

Bri_Jac skrev:Har du tænkt på om du kan reparere din squeezebox radio? offtopic hvis du ikke vil reparere den vil jeg gerne købe den som skrot så jeg har reservedele til mine elskede squeezebox radioer

https://forums.slimdevices.com/showthre ... ebox-Radio

Køb en anden squeezeboxplayer brugt eller...

Hvorfor ikke fortsætte med LMS og så erstatte din squeezebox radio med noget andet der kan spille? kan du ikke bare anvende en gammel RPI og et lydkort, samt en højttaler?
https://www.picoreplayer.org/

Et setup som jeg ikke selv har samlet færdigt endnu, kommer inden for for 5 år;-) , jeg har en Beolit 505 radio, som skal slagtes, for at beholde kabinet og højttaler, så en lille rpi med et max9837a classe D amplifier breakoutboard

Undskyld hvis jeg ødelage din tråd
Hvad mangler/bruger du, vores Squeezebox udstyr står på hylde og trækker støv?

Mvh
Erik M M

Brugeravatar
Bri_Jac

Indlæg af Bri_Jac »

Jamen jeg har duet, som pt lige pakket ned da min B&O anlæg er pakket ned grundet flytning, så jeg har "bare" et par Squeezebox radio'er samt 1 boom (Med halvdårligt display) og på badeværelset en Squeezebox classic tilsluttet aux på en logitec BT højttaler.

Jamen jeg vil gerne aftage til en billig penge, og da de åbenbart dør efterhånden, så er det godt med reservedel til alt

jeg har en fjernbetjening, men gad ikke købe nyt batteri da appen Squeezer funger rigtigt godt
Morten H. Nielsen

Harman Kardon er med indbygget Google stemmekontrol, ser det ud til. Det har jeg ingen planer om, skal indenfor i mit hus.

"top WAF" lyder som en god plan. :-)

Det lyder som om, Det er Sonos, der er min vej videre.

Og som om Brian kan købe en masse billigt Squeeze. :-)
Mvh
Morten
erikmm

Indlæg af erikmm »

Bri_Jac skrev:Jamen jeg har duet, som pt lige pakket ned da min B&O anlæg er pakket ned grundet flytning, så jeg har "bare" et par Squeezebox radio'er samt 1 boom (Med halvdårligt display) og på badeværelset en Squeezebox classic tilsluttet aux på en logitec BT højttaler.

Jamen jeg vil gerne aftage til en billig penge, og da de åbenbart dør efterhånden, så er det godt med reservedel til alt

jeg har en fjernbetjening, men gad ikke købe nyt batteri da appen Squeezer funger rigtigt godt
Smid lige pb, så finder nok ud af noget

Mvh
Erik M M

Besvar