GU10 pærer - Philips Master Expertcolor - 3,9w eller 5,5w?
GU10 pærer - Philips Master Expertcolor - 3,9w eller 5,5w?
Hej,
Planlægger at købe nogle Philips Master Expertcolor. Men er lidt i tvivl om man bør købe nogle 3,9w svarende til 35w. Eller nogle 5,5w svarende til 50w. Hvad er jeres erfaring? De skal bruges i stue, køkken mm. Og der er ca. 3 m til loftet.
Jeg har derudover lysdæmpere overalt (pt. lk Touch. Men snart Logic group zdb5100)
Planlægger at købe nogle Philips Master Expertcolor. Men er lidt i tvivl om man bør købe nogle 3,9w svarende til 35w. Eller nogle 5,5w svarende til 50w. Hvad er jeres erfaring? De skal bruges i stue, køkken mm. Og der er ca. 3 m til loftet.
Jeg har derudover lysdæmpere overalt (pt. lk Touch. Men snart Logic group zdb5100)
-
- Geografisk sted: Danmark
Re: GU10 pærer - Philips Master Expertcolor - 3,9w eller 5,5w?
Jeg vil sige, hvis der er dæmpere, så køb de kraftige. Du kan jo bare dæmpe. Du kan til gengæld ikke skrue op for de svage.
Mvh
Morten
Morten
Ja det kunne selvfølgelig være et argument
Det var mere hvad der var "standard". Det er vel mere 35W end 50W (Jf. tidligere forbrug)

-
- Geografisk sted: Danmark
Jeg kender ikke noget til standard.Vi bruger mange Hue pærer her i huset. De er vist 9W, så 5,5w lyder ikke af for meget. To Hue som uplight bag sofaen dæmpet til 70% er mere hyggelys end læselys.
Mvh
Morten
Morten