Elleverandør

Andre ting vi kan snakke om
Besvar
Brugeravatar
Bri_Jac
Geografisk sted: Bunkeflostrand

Elleverandør

Indlæg af Bri_Jac »

Hej Er der nogen af jer som har https://getbarry.co/priser som elleverandør? vi vil nemlig flytte til Sjælland/Danmark og så kunne jeg godt tænke mig at lave et setup hvor jeg kan opvarme en buffertank(til gulvvarme og forbrugsvand) når elprisen er billigst ved at tænde for en elpatron
og derved bruger timebetaling til at styre dit elforbrug?
Der var jo denne metode til at hive elpriserne. Jeg bruger det selv mest for sjov for at følge min elpris i Sverige, men kan let ændre det til Sjælland
https://www.zwaves.dk/viewtopic.php?f=3&t=2996&start=45

majbom

Re: Elleverandør

Indlæg af majbom »

Er det blot for at kunne afregne time for time?
Det kan du også hos OK.

soeren

Indlæg af soeren »

Jeg har haft dem og det er nok den billigste måde at få el på, medmindre man skifter hver 6 måned. Jeg har Cerius som netselskab, fra 1/10 til 31/3 tager de 60øre pr. kwh i transport mellem 17:00 og 20:00. Uden for den periode tager de kun 20øre pr. kWh. Det ville helt klaret være noget at spare hvis man kunne slukke varmepumpen i det tidsrum. Derudover er spotel ofte billigt om natten.

Brugeravatar
Bri_Jac

Indlæg af Bri_Jac »

majbom skrev:
15 sep 2020, 22:20
Er det blot for at kunne afregne time for time?
Det kan du også hos OK.
Ja hvis jeg kan blive afregnet per time, så kan jeg jo tvinge højt elforbrug når prisen er billig om nattet. tænde en elpatron i en bufferbeholder, så den kan have fuld varme inden det bliver morgen og elprisen er dyr igen -> varmt bad i billigt elopvarmet vand.
tænkte jeg kunne tvangsstarte vaskemaskine i løbet af dagen når elprisen er billig, men senest så den er færdig inden vi kommer hjem
Så det var disse scenarier som jeg havde tænkt på

Brugeravatar
Bri_Jac

Indlæg af Bri_Jac »

soeren skrev:
16 sep 2020, 16:24
Jeg har haft dem og det er nok den billigste måde at få el på, medmindre man skifter hver 6 måned. Jeg har Cerius som netselskab, fra 1/10 til 31/3 tager de 60øre pr. kwh i transport mellem 17:00 og 20:00. Uden for den periode tager de kun 20øre pr. kWh. Det ville helt klaret være noget at spare hvis man kunne slukke varmepumpen i det tidsrum. Derudover er spotel ofte billigt om natten.
JA det gælder jo om når vi har homeautomation om at spare på elkronerne, så besparelsen kan forbruges til nyt legetøj, som kan kobles på homeautomation :-)

Hvorfor skiftede du? fordi du skifter hver 6måneder?

Brugeravatar
perbau
Geografisk sted: Nyborg, DK

Indlæg af perbau »

Ja jeg kører med dem i dag. Primært fordi min største elforbruger (bilen) nemt kan flytte tidspunktet, hvor det kan betale sig at lade.

Jeg er også glad for den månedlige afregning.

PS: Hvis du vil skifte til dem, så har man som bruger mulighed for at give en 'promokode' der giver både dig og giveren 200kr i rabat.
/Per

soeren

Indlæg af soeren »

Jeg har lige installeret dit (perbau) "Elspot" script, det kører fint. Hvis nu man så har Barry El-leverandør, kan man jo starte opvasker/vaskemaskine osv. når der er billig strøm.
Hvordan får man vist el-prisen over for konen? Jeg har tænkt på at man kunne farve styre en Hue pære (rød, gul, grøn) alt efter elprisen, men det er nok ikke meget WAF i. Det smarteste ville selvfølgelig være et lille diskret display som viser aktuel pris og næste billige tidspunkt. Det lille display kunne så sidde i vaske rummet, køkkenet og hvor der er andre storforbrugere. Er der nogen som har en god ide?

Morten H. Nielsen
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Morten H. Nielsen »

Nu kender jeg ikke din master. (Ok nu kender jeg din master fra den anden tråd. ;-) Hs Touch hvis den er der endnu på 4.)

Jeg bruger aflagte tablets med HS touch her i huset. Lille display = Gammel Android telefon? :-)
Mvh
Morten

Besvar