Our website shows online advertisements to our visitors to cover the cost of hosting.

Please, consider supporting us by deactivating our Web in your Ad Blocker. !!!
    How to disable AdBlock

DISABLE YOUR ADBLOCKER ON OUR WEB TO ENJOY THE CONTENT
1.- Press the adblocker icon.
2.- Select "Do not act on pages of this domain" (or similar).
You can also press the "Activated on this site" or "Pause adblocker" button.
3.- Press the "Refresh" button of your browser to see the content you want to view.

Aeotec Multisensor 6, sætte parms

Fora omkring Homeseer.
Besvar
ReneK

Aeotec Multisensor 6, sætte parms

Indlæg af ReneK » 24 jan 2020, 20:33

Hej,

jeg har købt en større håndfuld Aeotec multisensor 6, som jeg bl.a. vil bruge til at styre gulvvarme i mine forskellige rum. Problemet er imidlertid, at manualen inde på youcontrol.dk (det er dér jeg har handlet) ikke stemmer overens med de settings, som de enkelte parms faktisk har, når jeg kigger efter i Homeseer.

Jeg har så fundet en anden manual, hvor det bedre passer. Så jeg forsøger mig så med den.

Men nej... Jeg vil gerne opnå, at sensoren sender meddelelser oftere angående temperatur-ændringer, og ikke kun ved en ændring på min. 2 grad (som skulle være default). Det skulle jvf. manual(erne) være parameter 41, som eks. skal sættes til 5 (= 0,5 grad-ændring skulle transmittere til Homeseer).

Jeg kan bare ikke sætte denne værdi. Homeseer viser bagefter værdien af parameter 41 som 4194560.

Nogen der har et bud på, hvad jeg mon gør galt?

Morten H. Nielsen
Geografisk sted: Danmark

Re: Aeotec Multisensor 6, sætte parms

Indlæg af Morten H. Nielsen » 24 jan 2020, 21:36

Det lyder som om, HS har fået din value galt i halsen.

Hvad viser HS, hvis du vælger parameter, lader value være tom, og trykker set? Det læser den nuværende setting på det parameter.

Jeg sloges en hel masse med de værdier, da jeg legede med farver på Logic home Matrix. Det er ikke særligt nemt at sætte et bitmønster som decimaltal. :-|
Mvh
Morten

ReneK

Indlæg af ReneK » 24 jan 2020, 22:41

Fandt en anden manual. Værdierne skal angives noget anderledes:
eks. 0x00140100 som så betyder en tærskel på 2 grader (0x0014 svarer til 20 = 2,0 grader og 0x0100 angiver celsius).. Værdierne skal selvfølgelig lige omsættes til decimal, når man indtaster dem i HS.

Åbenbart kan man så bare ikke angive, eks. 0,1 grader c.. Det lykkedes mig dog at få sat værdien til 1,0 grader. Synes jeg stadig er ret højt.

Den sender dog ikke hyppigere end 1 x pr. time, når enheden kører på batterier. Så det driller altså også... Arrrgh.

Nu har jeg prøvet at sætte wake-up intervallet ned, for at se, om det gør, at der sendes temperatur-værdien til HomeSeer eks. 1 x hvert kvarter. Det må så også være godt nok..

www.youcontrol.dk

Indlæg af www.youcontrol.dk » 25 jan 2020, 11:51

Hej Rene

Hvad Fw. version har du købt med ? Har du kigget i den retning ? I de gamle FW 1.08 og i batteritilstand sendes sensorværdier kun med wake-intervall. Men hvis du har købt dem inden for det sidste års tid burde de være med Fw. 1.11 eller 1.12.
Med venlig hilsen
Mads Lund
http://www.Youcontrol.dk
+4520275925

ReneK

Indlæg af ReneK » 25 jan 2020, 16:56

Hej Mads
Tak fordi du lige griber denne her.
De kører 1.12., så det burde jo være fint.

Besvar