Homeseer vil ikke downloade plugins

Fora omkring Homeseer.
Besvar
jaga01

Homeseer vil ikke downloade plugins

Indlæg af jaga01 »

Hej,
Jeg har installeret en ny windows 10 homeseer server hs3. Sagen er, at jeg ikke kan installere plugins overhovedet, hvilket gør at jeg ikke kan få ditto z-wave installeret. Jeg har været i dialog med Homeseer og de er ikke kommet med en løsning endnu. Tilsvarende problem har jeg haft med en zee version som jo kører rent linux. Mit netværk er en standard router fra Hiper med en dynamisk ip. Jeg har kun standard firewall i routeren, men kører komplet wifi via Netgear Orbi. Altså routerens wifi er slået fra.
Er der nogen som har oplevet samme situation og har løst den?
MVH Jacob

Morten H. Nielsen
Geografisk sted: Danmark

Re: Homeseer vil ikke downloade plugins

Indlæg af Morten H. Nielsen »

Jeg har ikke prøvet det, men net nørden kommer lige op i mig.

Virker ping 8.8.8.8 fra HS maskinerne?
Mvh
Morten

jaga01

Indlæg af jaga01 »

Hej Morten, Mange tak for svar. Det gør de. Det forekommer mig at jeg har forbindelse med homeseer, men når plugin er downloadet, så kan det ikke installeres. Jeg har både forsøgt med z-wave og joowihue m.f. det gælder alle plugin. Jeg har spurgt om der evt. er byttet om på plugin for linux og windows idet jeg også har en zee, som nu desværre skal geninstalleres idet jeg forsøgt at foretage en re-installation, hvilket gik helt galt. Jeg endte med en tom Raspaberry Pi :-) Hilsen Jacob

Morten H. Nielsen

Hvis de bliver downloadet, men fejler install, kan det normalt betale sig at slukke plugin først - opgradere -tænde plugin igen.

Det driller tit her, men jeg tænker ikke over det mere. Jeg slukker bare plugin, inden jeg går i gang.
Mvh
Morten

jaga01

Indlæg af jaga01 »

Hej Morten, Jamen, jeg har slet ikke fået nogen plugins downloadet. Derfor kan jeg ikke slukke for noget. Der er simpelt hen ikke noget at slukke. Det er en frisk homeseer installation under windows 10. MVH Jacob

Morten H. Nielsen

Jeg har lige leget lidt med Wireshark.

Når jeg trykker "Update listing", Tager HS fat i 45.32.195.211 homeseer.com med TLSv1.2.

Så hvis du kan browse Homeseer.com fra maskinen, må det næsten være et certifikat problem af en slags. Med mindre det er selve HS programmet.
Mvh
Morten

jaga01

Indlæg af jaga01 »

Hej Morten, Nu virker det. Løsningen er meget underlig. Jeg slettede installationen og oprettede den på en anden Window 10 Resserve pc. På den forrige havde jeg observeret at mine sprogsettings var uk english. Dette ændrede jeg til dansk og pludselig kunne jeg installere plugins. Det giver ikke mening for mig, men det virker. Selvfølgelig måtte jeg også afinstallere avast og bare benytte windows defender. Mærkeligt. Imidlertid var årsagen til alle øvelserne, at jeg midt december ikke kunne få min homeseer IFTTT kanal til at virke. Det kan jeg stadig ikke. IFTTT vil ikke connecte til min homeseer konto.
Jeg benytter IFTTT til at aktivere et elektrisk gardin via en z-wave gardin relæ. Altså rulle gardinet op/ned ved tryk på en flic knap. Jeg kan jo bare foretage dette med et standard z-wave tryk. Men løsningen med Flic syntes jeg er ret elegant. Og så får jeg brugt mine flic knapper :-). Hilsen Jacob

Morten H. Nielsen

Spøjst. Mon Avast har regnet HS for et farligt program, der ville hente grimme ting?

Kan du ikke få flic til at tale direkte med HS?
Mvh
Morten

jaga01

Indlæg af jaga01 »

Hej Morten, Det ville være super. Jeg har forsøgt at blive klog på om homeseer kan modtage en http kommando som styrer et device. Har du en ide? Flic kan sende internet request med :
• Get
• Delete
• Supports headers
Så jo det er nok muligt, men jeg har ikke kompetence til at stykke det sammen. Tror du man kan spørge supporten? Det vil være langt at foretrække, at kommunikere direkte med Homeseer. MVH Jacob

Morten H. Nielsen

Homeseer devices kan godt kontrolleres med http, men det er for længe siden, jeg har leget med det. :-|

Måske med JSON? https://homeseer.com/support/homeseer/H ... h_json.htm

Jeg tror ikke, du får meget ud af supporten. Men hvis tingene ikke har ændret sig meget de sidste par år, får du meget ud af deres forum. :-)
Mvh
Morten

Brugeravatar
perbau
Geografisk sted: Nyborg, DK

Indlæg af perbau »

Morten H. Nielsen skrev:Homeseer devices kan godt kontrolleres med http, men det er for længe siden, jeg har leget med det. :-|

Måske med JSON? https://homeseer.com/support/homeseer/H ... h_json.htm

Jeg tror ikke, du får meget ud af supporten. Men hvis tingene ikke har ændret sig meget de sidste par år, får du meget ud af deres forum. :-)
Jeg styrer en virtuel device fra tasker (Android app) med en Json request .

http://192.168.1.253:8080/JSON?request= ... ue&value=1

Sendt fra min ONEPLUS A5010 med Tapatalk

/Per

jaga01

Indlæg af jaga01 »

Hej Tusinde tak for svar. Jeg prøver at gå den vej. Jeg opretter en selvstændig tråd omhandlende emnet. MVH Jacob

Besvar