Our website shows online advertisements to our visitors to cover the cost of hosting.

Please, consider supporting us by deactivating our Web in your Ad Blocker. !!!
    How to disable AdBlock

DISABLE YOUR ADBLOCKER ON OUR WEB TO ENJOY THE CONTENT
1.- Press the adblocker icon.
2.- Select "Do not act on pages of this domain" (or similar).
You can also press the "Activated on this site" or "Pause adblocker" button.
3.- Press the "Refresh" button of your browser to see the content you want to view.

Qubino flush dimmer Fejl eller Homeseer isue?

Fora omkring Homeseer.
Besvar
3Cubed

Qubino flush dimmer Fejl eller Homeseer isue?

Indlæg af 3Cubed » 05 okt 2019, 23:04

Hej Alle. Har sådan en Qubino flush dimmer installeret, som er begyndt at give problemer. Den er Ca. 1 måned gammel, men jeg har først fornyligt bemærket problemet. (Bruger den primært med det manuelle tryk)

Problemet er at den efter installation ikke længere lader sig styrer fra homeseer. Ændringer lavet med kontakten til I1 indgangen bliver rapporteret fint til homeseer, men hvis jeg i homeseer forsøger at tænde/slukke eller ændre lysstyrke, melder den status unknown på switch og multilevel. (Der sker ikke nogle ændringer på de tilsluttede lamper.

I forgårs forsøgte jeg at fjerne og gen inkluderer enheden, som umiddelbart løste problemet. Nu omkring 36 timer senere er problemet tilbage!?

Den har også en anden underlig ting, i manualen står der at der skal 3 klik på kontakten til I1 til at inkluderer og ekskluderer, men det virker ikke. Til gengæld virker det hvis jeg laver 5 klik!? Er det bare en fejl i manualen eller endnu en ting der viser at den er defekt og skal byttes?

På forhånd tak. Kasper

Morten H. Nielsen
Geografisk sted: Danmark

Re: Qubino flush dimmer Fejl eller Homeseer isue?

Indlæg af Morten H. Nielsen » 06 okt 2019, 08:14

Har du prøvet at optimere?

Først enhederne omkring den og så den selv bagefter.

Meget spøjst opførsel kan løses med optimering. Jeg kender desværre ikke Qubino enhederne og deres tastetryk.
Mvh
Morten

Brugeravatar
Bri_Jac
Geografisk sted: Bunkeflostrand

Re: Qubino flush dimmer Fejl eller Homeseer isue?

Indlæg af Bri_Jac » 07 okt 2019, 13:47

jeg synes også jeg har haft lidt bøvl med at includere Qubino, jeg kan ikke helt huske hvad jeg endte med for at få skidtet til at virke
Men jeg havde problemer med auto inclusion, det virkede kun på en eller 2 af dem jeg har

https://usermanual.wiki/Z-Wave/QubinoFl ... 219962.pdf

Besvar