Aeotec Multisensor 6 - temp. kalibrering
Aeotec Multisensor 6 - temp. kalibrering
Jeg bøvler med et par Aeotec Multisensor 6, som måler ca. 0,5 til 1,0 grad for højt. Jeg kan se, at man kan indstille en offset værdi via parameter 201.
Denne parameter er 2 bytes og man skal sætte værdien på følgende måde: low byte indstilles med offset værdien og high byte sættes til x01 (for celcius). Det er ikke helt lige til, at sætte en negativ værdi, men jeg har læst mig frem til, at offset -0,7 skal angive som -7 svarende til xF9.
Hele parameter 201 må altså være xF901.
Nu kommer balladen så... Når det skal ind i HomeSeer.
Hexværdien F901 svarer til 63745. Når jeg opdaterer parameter 201 med denne værdi, så bliver der stedet gemt et negativt tal, noget omkring 1700.
Er der nogen som har et godt tip?
Denne parameter er 2 bytes og man skal sætte værdien på følgende måde: low byte indstilles med offset værdien og high byte sættes til x01 (for celcius). Det er ikke helt lige til, at sætte en negativ værdi, men jeg har læst mig frem til, at offset -0,7 skal angive som -7 svarende til xF9.
Hele parameter 201 må altså være xF901.
Nu kommer balladen så... Når det skal ind i HomeSeer.
Hexværdien F901 svarer til 63745. Når jeg opdaterer parameter 201 med denne værdi, så bliver der stedet gemt et negativt tal, noget omkring 1700.
Er der nogen som har et godt tip?
Re: Aeotec Multisensor 6 - temp. kalibrering
Bytter du ikke om på high og low byte?
Low: 0-7
High: 8-15
Low: 0-7
High: 8-15