Brug Fibaro som Alarm system? (Eller erfaring fra anden producent)

Her kan stilles spørgsmål omkring Z-wave
Besvar
rskadk

Brug Fibaro som Alarm system? (Eller erfaring fra anden producent)

Indlæg af rskadk »

Nogle der har erfaring med at bruge Fibaro (eller måske andet) som alarm system? Herunder tænker jeg et par konkrete tanker:
- Er det er stabilt?
- Hvordan fungerer jeres setup? Eks om man bruger et tastatur til at armere/desarmere alarmen eller anden løsning?

Brugeravatar
Bri_Jac
Geografisk sted: Bunkeflostrand

Re: Brug Fibaro som Alarm system? (Eller erfaring fra anden producent)

Indlæg af Bri_Jac »

Jeg ville tjekke om Visonic kan integreres til dit system, dog ville jeg lade Alarm køre for sig, og lade din homeautomation læse om alarm er tilkoblet/frakoblet og agere derefter.
https://www.zwaves.dk/viewtopic.php?f=3 ... max#p16134

Morten H. Nielsen
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Morten H. Nielsen »

Jeg kører med Visonic alarm på HomeSeer. Men tiden er ved at løbe fra det.

Alarmen kan kun køre GSM. Og RFXCom virker ikke særligt aktive mere? Og Visonic laver ikke den type alarm mere.

Det virker rigtigt godt. Alarmen kører som et selvstændigt system, der ringer mig op og sender SMS, hvis der sker noget. Samtidig opsnapper jeg sensorene med RFXCom, så de fortæller radiatorene, der skal lukkes ned, når vinduerne åbner. Vi kan se på HStouch om vinduer og døre er åbne eller lukkede. Alarmens on/off betjent med en keyfob fortæller Homeseer, at huset er tomt, så nu skal der køres Homesim. Batterierne i sensorene holder et par år.

Mit eneste problem er, at alarm plugin har bestemt sig til ikke at fortælle HomeSeer, når der er alarm. Jeg har ikke fået gjort noget ved det, jeg bliver jo ringet op, så det er ret ligemeget.

Hvis nogen finder på et genialt nutidigt setup, vil jeg gerne høre om det. Mit setup lever på lånt tid.
Mvh
Morten

ThomasG

Indlæg af ThomasG »

Jeg benytter Fibaro som alarmsystem. Når jeg ikke er hjemme, slår det automatisk til - og fra igen, når jeg kommer hjem. Det sker i samarbejde med en homebridge, der kører på min server og giver funktionalitet fra Apples Homekit. Det system kan nemlig holde øje med vores telefoner som geofence, uden at GPS i telefonerne er tændt og bruger strøm. Min server optager samtidig video fra mine kameraer. Endvidere kører Fibaro Homecenter et "ikke hjemme"-program, der tænder og slukker lamper og spiller musik fra Sonos i vilkårlig rækkefølge. Havde også hundegøen koblet på ringeklokken, hvis jeg ikke var hjemme, men det tog næsten livet af katten, så det måtte jeg opgive.
Når alarmen er slået til, så får jeg besked hvis en dør åbnes eller ved bevægelser i huset (justeret, så katten ikke udløser). Der er også en virkelig irriterende alarm tilsluttet...

Jeg (og familien) er godt tilfredse.

Besvar