Valg imellem smartthings og homecenter 3?

Her kan stilles spørgsmål omkring Z-wave
Besvar
rskadk

Valg imellem smartthings og homecenter 3?

Indlæg af rskadk »

Hej,

Står at etablere smart belysning i min lejlighed. Jeg har lk lysdæmpere overalt. Planen er at skifte dem ud med zdb5100 (ville helet have haft zhc5012 - men den er desværre udslidt på ubestemt tid).

Spørgsmålet er så hvad jeg skal vælge af controller? Jeg har smartthings og fibraro homecenter 3 som mine foretrukne. Smartthings vinder helt klart på pris. Det skal gerne være rimeligt til at gå til, men sætter også pris på at man virkelig kan nørde det 😊 det ultimative mål er at alt styres med rum sensorer, og udfra tidspunkt på dagen osv osv styres lyset automatisk.

Morten H. Nielsen
Geografisk sted: Danmark

Re: Valg imellem smartthings og homecenter 3?

Indlæg af Morten H. Nielsen »

Så vidt jeg ved, bruger Logic-group mest Fibaro som master. Så hvis det skal være nemt, er den måske et godt valg?

Ellers er jeg blank på de to mastere. :-) Det er HomeSeer her i huset.
Mvh
Morten

Brugeravatar
Bri_Jac
Geografisk sted: Bunkeflostrand

Indlæg af Bri_Jac »

Jeg ville tjekke de respektive fora og support for nye ting for at dine foretrukne controllere. Ingen af de nævnte er mit foretrukne valg

www.youcontrol.dk

Indlæg af www.youcontrol.dk »

Som Morten så fint skriver er det Fibaro Home Center logic-Group selv satser på så tænker at FW altid vil være tilpasset denne . Husk at Matrix ZDB5100 skal have monteret Nul.

https://youcontrol.dk/dansk-z-wave-afbr ... -1172.html
Med venlig hilsen
Mads Lund
http://www.Youcontrol.dk
+4520275925

rskadk

Indlæg af rskadk »

Tak for jeres svar 😊 Hvad med Home Assistant i forhold til homecenter 3? (Også set i forhold til hvor godt Logic Group zdb matrix virker på begge)

DaffyDuck

Indlæg af DaffyDuck »

Jeg har selv en Home Center 3 fra Fibaro, og er ret så glad for den. For synes den er nem at bruge.
Den er ret simpelt at sætte op, og arbejder sammen med meget andet udstyr.
Samtidig har den også en nørde afdeling, så for nørder kan man godt rode lidt mere med det, og jeg får brug for det, for skal til at nørde lidt med et rullegardin, der også skal køre sammen med en ZDB5100 kontakt.

Jeg vil helt klart vælge HC3 uden at kende til de andre bokse
Med venlig hilsen

Lars Enøe

Besvar