Røgalarm og G4S Everhome

Her kan stilles spørgsmål omkring Z-wave
Besvar
claus.lyhne

Røgalarm og G4S Everhome

Indlæg af claus.lyhne »

Hej, jeg har et G4S Everhome alarm system, jeg vil gerne udvide med 2 røgalarmer men vil ikke give 995kr for G4S røgalarmer. Jeg har uden problemer tilsluttet en ikke G4S z-wave stikkontakt så jeg tænker at der ikke bliver problemer med en røgalarm.

Er der nogen der har erfaring med en billig røgalarm der virker med G4S eller en billig røgalarm der burde virke?

Brugeravatar
Bri_Jac
Geografisk sted: Bunkeflostrand

Re: Røgalarm og G4S Everhome

Indlæg af Bri_Jac »

Udfra GS4 manualer så virker en zwave røgalarmet ikke
Når du tilslutter din Z-Wave-dongle til din router, bliver dit Everhome-system til et Smart Home-netværk.
Systemet understøtter følgende Z-Wave-enheder:
Dørlåse
Til/Fra-kontakter
Lysdæmpere
Termostater
Og røgalarmen er IKKE angivet, sikkert fordi at GS4 kører med deres egen protokol, til denne "sikkerheds" alarm som en røgalarm er. Undrer mig dog over hvorfor at Zwave protokollen ikke burde være mindst ligeså sikker at anvende

Manual:
https://g4sshoppen.dk/images/upload/Bru ... Z-Wave.pdf

www.youcontrol.dk

Indlæg af www.youcontrol.dk »

De fleste produkter burde være understøttet når de nu har valgt at "følge" zwave standarden. Men det er stort set umuligt at svare på, jeg havde en kunde der ringede i sidste uge angående et fibaro on/off modul som de sagde ikke var understøttet men som det lykkedes os at få på deres dongle.
Med venlig hilsen
Mads Lund
http://www.Youcontrol.dk
+4520275925

jenshansen321
Kontakt:

Indlæg af jenshansen321 »

Lige når det gælder røgalarm ville jeg ikke selv gå på kompromis med prisen, tænker det er bedst at følge råddene fra din udbyder af alarm system.

Har selv været glad for min G4S løsning, men mener altså ikke at jeg gav i nærheden af så meget som du oplyser, men priserne skifter nok hele tiden.

Hvis du finder et godt alternativ til en god pris så sig endelig til! :)

Besvar