Our website shows online advertisements to our visitors to cover the cost of hosting.

Please, consider supporting us by deactivating our Web in your Ad Blocker. !!!
    How to disable AdBlock

DISABLE YOUR ADBLOCKER ON OUR WEB TO ENJOY THE CONTENT
1.- Press the adblocker icon.
2.- Select "Do not act on pages of this domain" (or similar).
You can also press the "Activated on this site" or "Pause adblocker" button.
3.- Press the "Refresh" button of your browser to see the content you want to view.

3 Punkts smart lås - Multipoint Lock

Her kan stilles spørgsmål omkring Z-wave
Besvar
casperse

3 Punkts smart lås - Multipoint Lock

Indlæg af casperse » 10 nov 2019, 15:11

Hej Allesammen

Jeg leder efter en høj-KVALITETs lås gerne med Keypad eller ID tags og som understøtter Z-Wave + 3 punkts lås til integrering i et Smart home setup?

Yale Doorman V2 -> Verisure -> API -> Smart HUB/Hassio/Hubitat etc... (Og Verisure kan lukke API ved en opdatering hvis de vil :roll: )
ID lock 150 - Ser ingen support til 3 punkts låse :cry:
Danalock V3 (Vil gerne have en lås som kan bruges på yder døren) :(
Conexis L1 Smart Door Lock - Fandt en bruger i dette forum der har prøvet den engelske version "Conexis L1 Smart Door Lock" men erfaringerne var ikke gode

Så vil meget gerne høre hvad i bruger?

Mvh
Casperse

Brugeravatar
Bri_Jac
Geografisk sted: Bunkeflostrand

Re: 3 Punkts smart lås - Multipoint Lock

Indlæg af Bri_Jac » 10 nov 2019, 17:19

Jeg tror ikke du skal forvente at finde en elektrisk mulighed for at hive op i håndstaget og slå de 2 låsepaler ud, for derefter at låse. Du skal manuelt hive i håndtaget, og det uanset hvilken type du køber.

Jeg bruger Danalock v3, den er jeg udmærket tilfreds med, men dog er det sjældent at jeg anvender den, som jeg husker så kobler den sig enten kun til BT eller Zwave (efter den er sat op), den kan vist ikke køre begge dele samtidigt. Jeg bruger den kun med zwave via min Domoticz

Min nabo har en Yale Doorman enten V2, han har vist købt en wifi controller så han via en app på sin telefon, kan låse døren, samt modtage notitser når der er nogen der låser op. Han har IKKE noget homeautomation system, og bruger kun til tlf.
Som jeg husker har han forskellige koder (fordelt per person), så han fx kan se når jeg er inde og vande blomster.
Jeg er selv for sparsom til at ville købe en sådan "dyr" lås

casperse

Indlæg af casperse » 11 nov 2019, 18:51

Bri_Jac skrev:
10 nov 2019, 17:19
Jeg tror ikke du skal forvente at finde en elektrisk mulighed for at hive op i håndstaget og slå de 2 låsepaler ud, for derefter at låse. Du skal manuelt hive i håndtaget, og det uanset hvilken type du køber.
Jeps det er jeg godt klar over, og det er fint nok - Skal jo også hive op i håndtaget nu når der skal låses :)
(Der er godt nok ikke mange 3 punkts supporterede låse, selv om man selv hiver op i håndtaget)
Bri_Jac skrev:
Jeg bruger Danalock v3, den er jeg udmærket tilfreds med, men dog er det sjældent at jeg anvender den, som jeg husker så kobler den sig enten kun til BT eller Zwave (efter den er sat op), den kan vist ikke køre begge dele samtidigt. Jeg bruger den kun med zwave via min Domoticz
Tak for info, men jeg mangler udendørsdelen både med keypad og ID nøgle tags
Bri_Jac skrev:
Min nabo har en Yale Doorman enten V2, han har vist købt en wifi controller så han via en app på sin telefon, kan låse døren, samt modtage notitser når der er nogen der låser op. Han har IKKE noget homeautomation system, og bruger kun til tlf.
Som jeg husker har han forskellige koder (fordelt per person), så han fx kan se når jeg er inde og vande blomster.
Jeg er selv for sparsom til at ville købe en sådan "dyr" lås
Ja kvalitet koster :wink: , og jeg skal endda også bruge en ny 3 punkts lås ramme til min hoveddør så den løber oven i prisen :cry:

Men lader til at der måske er godt nyt til os i Europa...
New Module to controlling Yale smart locks EU

Brugeravatar
Bri_Jac

Indlæg af Bri_Jac » 12 nov 2019, 08:34

casperse skrev:
11 nov 2019, 18:51
Det er naivt at tro at Yale vil være med til at lave et åbent API/grænsesnit. Det har de ikke været villige til tidligere. Hvor det KUN har været muligt med Verisure abbonnement - hvilket er årsagen til at jeg undgår at støtte Yale økonomisk hvis muligt

Brugeravatar
Bri_Jac

Indlæg af Bri_Jac » 12 nov 2019, 08:39

casperse skrev:
10 nov 2019, 15:11
Danalock V3 (Vil gerne have en lås som kan bruges på yder døren) :(
Jamen hvem siger at selve keypad SKAL være integreret med låsen? da min Zwave Danalock v3 er koblet op imod mit Domoticz homeautomatio, så har jeg alle muligheder for at koble andre devices til. Det kunne være en eksternt keypad.eller RFID tag reader

Fx har jeg Mysensors koblet til Domoticz, så jeg kunne bygge dette her RFID: https://www.mysensors.org/build/rfid
og sætte i en vandalsikker dåse uden på væggen

Men skal der laves en blære løsning så er det jo muligt med ansigtsgenkendelse
https://www.pyimagesearch.com/2018/06/2 ... ognition/b

så det vigtigste for DIG er at sikre at sin lås, kan kobles op imod dit valgte homeautomation system, Herinde er de populæreste oplistet i alfabetisk rækkefølge: Domoticz, HomeSeer, OpenHab

casperse

Indlæg af casperse » 13 nov 2019, 19:46

Bri_Jac skrev:
12 nov 2019, 08:34
casperse skrev:
11 nov 2019, 18:51
Det er naivt at tro at Yale vil være med til at lave et åbent API/grænsesnit. Det har de ikke været villige til tidligere. Hvor det KUN har været muligt med Verisure abbonnement - hvilket er årsagen til at jeg undgår at støtte Yale økonomisk hvis muligt
Det er ikke korrekt min kollega kører verisure uden abonnement og har adgang til API via Hassio + Dør magnet sensorer
https://www.home-assistant.io/integrations/verisure/

Korrekt Yale har ikke været villige men efter de indgår som en del af deres søster firma August kan det ændre sig...
Mange fabrikanter har fundet ud af at de skal være åbne for at få et større marked som feks Smartthings som rigtig mange har i dag worldwide

Brugeravatar
Bri_Jac

Indlæg af Bri_Jac » 14 nov 2019, 10:40

Jeg gætter på at Hassio kører via et script der logger ind på Verisures hjemmeside. Jeg antager det er en udmærket løsning sålænge Verisure ikke har opdaget det og lukker ned for denne tilgang
Det er diskuteret engang i 2016 :-)
http://zwaves.dk/viewtopic.php?f=1&t=15 ... ipt#p12139

Undskyld jeg er lidt skarp, men det er naivt at tro at Yale vil åbne op for noget de ikke har en business aftale med og derved kan tjene penge. DVS muligt du engang kan få adgang ved at betale månedlige dumme-bøder - men det er så noget jeg hader...

Jeg ville rent faktisk kigge efter noget IKKE Yale da du ønsker homeautomation som styrer dette. Har du "kun" brug for at kunne bruge tlf med en app så virker Yale Doorman V2 udmærket

Besvar