Hej
Jeg fik en idé for nylig om at få sat nogle rulle-gardiner (3 vinduer) op i min tv-stue som kunne fjernstyres. Og efter at have surfet lidt rundt, synes jeg at Z-wave ser mest attraktivt ud, for jeg får pludselig også idéer til en masse andre ting.
Så det jeg gerne vil er at starte med at simpelt kunne styrer gardinerne, men senere så vil jeg også gerne kunne styrer lys og der kommer sikkert også mere. Jeg har kigget på de nye QEES ting, og de ser rigtig lækre ud, så jeg regner med at udvide med dem til efteråret (hvor jeg har forstået at de skulle komme).
Mit spørgsmål er så hvor jeg starter.
Så vidt jeg har læst mig til kan jeg starte med en remote til at styrer 3 motor kontrollerer der styrer 3 motorer til gardinerne. Og når jeg så skal have mere så kan jeg udvide med en static controller som master.
Jeg har kigget på http://www.smarthus.info/product_info.p ... ts_id=2599 til styrer motorne. Nogle erfaringer
Jeg kan også se jeg kan få en helt simpel USB remote, som evt. senere kan bruges til gøre en pc til static controller. Er det korrekt? - Er lidt i tvivl om man så stadig kan bruge den som inclusion controller. Er der en USB remote der er "bedst"?
Jeg har ikke rigtig fået kigget på rullegardiner med motor endnu, men hvis der er nogle der erfaringer så må I meget gerne dele.
Som sagt så regner jeg med at udvide med nogle QEES ting senere, bliver nok kontakter og lysdæmpere til at starte med, muligvis også en strømskinne.
Og så vil jeg gerne have en "ordenlig" controller så jeg kan lave lidt mere advaceret ting.
Så jeg ville gerne hører om der er noget controller software der specielt kan anbefales. Jeg er selv .net udvikler så jeg var ret interreseret i Z-Commander, men så vidt jeg kan se så er det mere eller mindre dødt. Ville meget gerne have noget der kører i Windows eller Java, men kan godt leve med Linux. Og gerne noget jeg selv kan lege lidt med (Z-Commander har et API man kan udvikle op i mod).
Håber I har nogle gode forslag, tak.