Zwaves.dk Dansk Forum om Z-wave

Forum på Dansk omkring Z-wave

Hvilken .xml til en QEES Power

Fora der omhandler MiCasaVerde

Hvilken .xml til en QEES Power

Indlægaf Jørgen S. Nielsen skrevet tirs jul 20, 2010 12:48 pm

Jeg tog chancen i går og opgraderede min Vera fra UI1 til UI4

I konfigurationen var det uændret de gamle .xml filer, som jeg ikke havde tænkt grundigt nok over måske trængte til et serviceeftersyn.

Nuvel.
I UI1 brugte mine temperatursessorer D_GenericIO1.xml. Der var godt nok et par knapper at trykke på, men jeg fik vist temperaturen.
Desværre var UI4 ikke så samarbejdsvillig, for her var der blot 2 knapper, og ingen temperatur. Jeg kunne se under Advanced at temperaturen blev aflæst, så problemet var altså præsentationen, og efter lidt funderen fandt jeg ud af hvad de forskellige .xml filer hedder, og D_GenericO1.xml blev udskiftet med D_TemperatureSensor1.xml

Nu til QEES power.
Jeg har lidt problemer med kommunikationen med mine QEES POwer, og måske det også skyldes de default .xml filer som benyttes (og virkede under UI1). Jeg har den konfigureret til at bruge D_BinaryLight1.xml
Mit spørgsmål er hvilken .xml fil der er den mest rigtige at benytte?

Direkte fra kilden findes der et antal device files: http://wiki.micasaverde.com/index.php/Luup_UPNP_Files men jeg synes det var lettere at overskue her:
http://rickohearnptz.homedns.org/cgi-bin/webif/system-editor.sh?path=/proc/3/cwd/etc/cmh-lu
Jørgen S. Nielsen

Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Hvilken .xml til en QEES Power

Indlægaf Jørgen S. Nielsen skrevet tors jul 22, 2010 4:31 pm

Nu har jeg sat 2 gamle Innovus hhv power og dimmer serieforbundet efter QEES Power, og Innovus produkterne genkendes og fungerer fejlfrit. (Samme .xml fil til power.) - Det er underligt.
Status for QEES Power i Vera er: Device failed to configure,
Hvis jeg så trykker på configure siger Vera: "Getting the name" og derefter "Unable to get any information on node" og det lakoniske "Node is not configured".
Sidste mulighed er at melde power ud og ind igen i netværket. Det vil jeg gøre næste gang jeg er forbi lejren. - Burde man egentlig ikke kunne udfylde konfigurationsfilerne remote?

Jeg har faktisk en QEES Power mere. Denne sidder fast forbundet til en kontaktor. Da jeg var over på lejren for en times tid siden virkede tænd/sluk fra Vera.
Nu hvor jeg prøver det igen hjemmefra er statusmeldingerne:
a. "Sending the Z-Wave command after 3 retries"
b. "Waiting for node to reply after 0, 1, 2, 3, 4, 5"
c. "Transmit failed with code: 1"

Hvordan hulen afgør jeg om det er betasoftwaren i Vera der er problemet, eller om det er QEES Power som er ustabil?
Jørgen S. Nielsen

Indlægaf hankai skrevet tors jul 22, 2010 7:15 pm

Hej, min QEES Power kører med D_BinaryLight1.xml i UI4, og det kører stabilt uden problemer.
Venlig Hilsen

Kai
hankai

Indlægaf Morten H. Nielsen skrevet tors jul 22, 2010 7:26 pm

Jeg har lige prøvet at sætte min QEES power til Vera med UI4.

Det gik ikke helt godt. Jeg måtte boote Vera efter tilslutningen.

Efter boot går det nogenlunde. Jeg har haft en fejl, når jeg har betjent Power med Vera.

Den bruger D_BinaryLight1.xml.

Er du sikker på, at der ikke er nogen, som har taget strømmen til den anden power?

Den eneste måde, jeg kan finde på, at teste det, er vel at melde den tvivlsomme power til en anden controller. Har du noget andet at prøve med?

Jeg har ikke prøvet findvera. Men jeg tror da, du kan konfigurere via den. Ellers kan man lave direkte forbindelse fra nettet til Vera, Det har jeg brugt. Jeg har portal allergi. :-)

Forresten virker din sti til XML filer også på din egen Vera http://vera/cgi-bin/webif/system-editor ... etc/cmh-lu Så man skal være lidt forsigtig med at åbne til nettet.
Mvh
Morten
Morten H. Nielsen

Geografisk sted: Danmark

Indlægaf Jørgen S. Nielsen skrevet tors jul 22, 2010 8:16 pm

Ja, jeg er sikker på at der er strøm på begge QEES power, og for den sags skyld også på Innovus enhederne. Der kommer først nogen på lejren på lørdag.

Måske gjorde jeg en fejl i eftermiddags. Jeg satte de to Innovus enheder (som små forlængerledninger) på QEES power, og kontrollerede at jeg kunne få lys på en pære. Jeg kunne også aflæse, at Vera rapporterer at der er et forbrug på 1W på Innvous power, som forsyner Innovus dimmer.
Hvad jeg ikke gjorde, var at betjene de to Innovus enheder via Vera, for nu har jeg også problemer med dem.

Når jeg vil betjene fra Vera går der få sekunder hvorefter den rapporterer "Transmit failed with code: 1". Måske Vera simpelt hen er for utålmodig ;-)
Der er nok ikke andet at gøre end at finde tid til lidt mere on-site test.
Jørgen S. Nielsen

Tilbage til MiCasaVerde