Zwaves.dk Dansk Forum om Z-wave

Forum på Dansk omkring Z-wave

Vera, SmoothRemote og Nevo S70

Fora der omhandler MiCasaVerde

Vera, SmoothRemote og Nevo S70

Indlægaf hankai skrevet man jul 12, 2010 9:01 pm

Hej, har rodet lidt rundt for at få de god gamle Innovus "ting"(dimmer, power og z-switch) til at køre med Vera og Nevo S70.
Har brugt Smoothremote som master for at sette op netværket. Det jeg gjorde som det første var at registere én Smartpower til Smoothremote, for derefter at gå i Vera og ind i devices-zwave-more zwave options og trykke på copy zwave network. Det gjør Smoothremote til primary og Vera til secondary. Så er det bare og definere hele netværket. Jeg tok mig god tid og gjorde en node færdig af gangen i Vera, samtidig som jeg skrev ned alle noder på et papir. Når så det var gjort tok jeg min Nevo S70 som jeg i forvejen hadde prog. med alle mine lamper + div. Gik så ind i setting på S70 og kørte reset på z-wave netværk, for så at få op wizard for at koble til existerende Smoothremote netværk så S70 også bliver secondary. Trykker så program på S70 og derefter knap 9 på Smoothremote og vupti så er netværket kopieret til S70. Smoothremote forbliver master, så z-switch er defineret korrekt, S70 og Vera er secondary. Kører nu alt lys og div. Smartpower med widgets i S70 og det kører bare. Det kan helt sikkert gøres annerledes, men det virker for mig+ at en viktig ting var at z-switches kører som de skal, og det gør de når de bliver defineret av smoothremote. Måske ikke så mange som kører med S70 og Vera(og har en gammel Smoothremote), men det her er én måde at gøre det på. :roll:
Venlig Hilsen

Kai
hankai

Re: Vera, SmoothRemote og Nevo S70

Indlægaf Morten H. Nielsen skrevet man jul 12, 2010 10:50 pm

Hej.

Tak for historien. Det er godt med indlæg om ting, der virker. :-)

Jeg mener nu godt, Vera kan opsætte Z-Ring. (Jeg går ud fra, det er den, du kalder Z-Switch, når du både nævner dimmer og power. :-) )

Så vidt jeg husker, har jeg prøvet det med held.

Z-Switch kan ikke klare sig selv. Men hvis der er noget til at overføre en association, virker den med det.

Her har jeg beskrevet, hvordan jeg fik den til at virke med Place Access. (Jeg bruger sammen Aeon stick til Vera og Place Access.) viewtopic.php?f=28&t=686
Mvh
Morten
Morten H. Nielsen

Geografisk sted: Danmark

Indlægaf hankai skrevet man jul 12, 2010 11:26 pm

Det er Z-switch, men de har jo den samme setup som Z-ring(mener jeg :wink: ). De switche jeg har sidder i LK-Fuga ramme og virker super godt.
Grunden til at jeg bruger Smoothremote som master er at jeg synes den er super god at arbejde med, speciellt når jeg skal lave en association til Z-switch er det meget næmt.

By the way-- Har z-switch og qees wall det samme setup??
Venlig Hilsen

Kai
hankai

Indlægaf Morten H. Nielsen skrevet tirs jul 13, 2010 8:02 am

UPS dem havde jeg glemt. :-) Min FUGA er en MOD Z-Ring.

Z-Switch og QEES wall er to meget forskellige produkter.

QEES Wall er en selvstændig remote, som har scenes funktion med Vera. (Hvis der ikke står Flex-Control på den.)

Jeg foretrækker klart Wall for Z-Switch.
Mvh
Morten
Morten H. Nielsen

Geografisk sted: Danmark

Tilbage til MiCasaVerde