Danfoss Z wave thermostat

Her kan vi snakke om andre producenter af Z-wave
Besvar
Brugeravatar
johan.rasmussen

Danfoss Z wave thermostat

Indlæg af johan.rasmussen » ons okt 10, 2018 11:50 am

Hej Forum,

Først skal jeg lige melde, at jeg er Z wave newbie og at jeg først lige er ved at lukke min første ordre med komponenter. Men allerede her er jeg løbet i problemer.

Tanken var at prøve at skifte min termostat i soveværelset ud med en Danfoss LC13, og se om jeg kan få lidt mere komfort ud af det. Problemet er at jeg på youcontrol.dk har en række forskellige termostater der minder om hinanden.

Umiddelbart er følgende baseret på en eller anden udgave af Danfoss' termostat

1. Copenhagen Blinds Danfoss Termostat (445,-)
2. Pope Z-Wave Radiator Thermostat POPE010101-S (489,-)
3. NorthQ Danfoss Living Connect (Z-Wave) thermostat NQ-500-EU-S (549,-)
4. Danfoss Living Connect Z-Wave Radiator Thermostat 014G0013 med den nyeste Fw 1.01 (LC-13) (549,-)

Så vidt jeg kan forstå har jeg kun mulighed for "rum temperatur" tilbagemelding over Z wave hvis jeg vælger Pope modellen, er det rigtig antaget?

Jeg har en Rpi2, WIFI usb dongle, men mangler en Z wave gateway - er der nogen der vil anbefale noget her?

Jeg ser frem til at høre fra jer

Mvh

Johan

Brugeravatar
Bri_Jac
Geografisk sted: Bunkeflostrand

Re: Danfoss Z wave thermostat

Indlæg af Bri_Jac » ons okt 10, 2018 8:53 pm

jeg har en RPI3, Stretch og Domoticz og bruger denne Zwave usb stick: Aeotec DSA02203 Z-Stick S2
Det eneste du skal tjekke er om der er understøttelse af din zwave stick, derfor anbefales det ikke at købe det nyeste som lige er udkommet fra en fabrikant. Du skal tjekke hvilken stick som er kompatibel med openzwave
https://github.com/OpenZWave/open-zwave ... ility-List

Brugeravatar
Bri_Jac
Geografisk sted: Bunkeflostrand

Indlæg af Bri_Jac » ons okt 10, 2018 9:00 pm

Men jeg husker at have læst at der er noget skidt med Danfoss thermostater og Zwave. Jeg bruger det ikke selv men tag og undersøg hvad der er skrevet i denne (gamle) tråd

http://zwaves.dk/forum/viewtopic.php?f= ... tat#p13244

Morten H. Nielsen
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Morten H. Nielsen » ons okt 10, 2018 9:02 pm

HomeSeer med Z-Wave.me stick hvis du spørger mig. :-)

Jeg ved desværre ikke noget om termostaterne. Hvis en af dem er Z-wave+, ville jeg gå efter den.
Mvh
Morten

www.youcontrol.dk

Indlæg af www.youcontrol.dk » ons okt 10, 2018 9:11 pm

Hej Johan

Det korte svar er at de er med forskellige FW versioner .

Angående prisen på danfoss LC13 fw 1.01 koster den 479 DKK på vores side og ikke 549 ;-)

Hvis du går og tænker at købe danfoss vil jeg vente på at deres nye model kommer . Skulle have været her nu ! Jeg kan ikke svare på hvornår den rammer gaden.

Jeg har både danfoss LC13, Fibaro thermostat, og Eurotronic Spirit installeret herhjemme . Den jeg synes fungere bedst er helt sikkert Eurotronic da den virker som FLiRS (Frequently Listening Receiver Slave) og reagerer straks på indgående kommandoer på Z-Wave controlleren.

Der er helt sikkert andre herinde som har andre holdninger omkring hvilken der er bedst :-)

https://youcontrol.dk/moduler-til-z-wav ... pirit.html
Med venlig hilsen
Mads Lund
http://www.Youcontrol.dk
+4520275925

elmstrom

Indlæg af elmstrom » tors okt 11, 2018 3:53 pm

Jeg har Living connect i hele huset, jeg ville helt sikkert vælge noget mere nyt med zwave plus hvis jeg skule købe nye.
De virker fint nok LC'erne har skiftet 2 ud af 14 på 5-6 år, da de er gået kolde.

Jeg har valgt at trække strøm til de fleste af mine termostater, da jeg hader at skifte batterier, og gør det muligt for dem at reagere hurtiger (de sover kun i 5 minutter, mod 15 min normalt).

Du nævner rum temperatur tilbage, overvej hvor værdi fuldt der er at have temperaturen målt lige ved radiatoren. Der er mange andre dimser som kan måle temperatur som kan placere lidt smartere.

svaleb

Indlæg af svaleb » ons okt 17, 2018 10:43 am

Fint med en indikation på at der rent faktisk ER en ny Danfoss på vej.
Lad os høre nærmer om den !
Hvad er egentlig forskellen på FW 1.0 og 1.1 for Danfoss lc13 ?
Personlig vil jeg gerne have mulighed for at se temperaturen ved føleren.
Jeg har været glad for Eurotronic Comet og har en spirit jeg skal have prøvet.
Fibaro har været en katastrofe. Har ikke virket i næsten et år og de roder stadig med nye FW for at få den til at køre.
Der vises ingen temperatur medmindre man også køber deres føler og farvevisningen for temperaturer er "smart" men svær at forklare gæster (og konen). Dertil skulle den virke i alle z-wave systemer, det gør den ikke (endnu) og den kan KUN opdateres over en fibaro controller.

Besvar