Our website shows online advertisements to our visitors to cover the cost of hosting.

Please, consider supporting us by deactivating our Web in your Ad Blocker. !!!
    How to disable AdBlock

DISABLE YOUR ADBLOCKER ON OUR WEB TO ENJOY THE CONTENT
1.- Press the adblocker icon.
2.- Select "Do not act on pages of this domain" (or similar).
You can also press the "Activated on this site" or "Pause adblocker" button.
3.- Press the "Refresh" button of your browser to see the content you want to view.

Logicsoft ZHC5010 på Domoticz

Her kan stilles spørgsmål omkring Z-wave
hro

Re: Logicsoft ZHC5010 på Domoticz

Indlæg af hro » 25 mar 2017, 11:14

Hej….

Jeg er ganske ny omkring z-wave….. Men jeg har nu fået min ZHC5010 til at fungere korrekt sammen mine Fibaro enheder, og når jeg mener ”korrekt”, så mener jeg, at min ZHC5010 nu sender direkte til mine Fibaro enheder via konfigurationen i ”association” eller ”Groups & Network”, som det jo hedder i Domoticz.
Jeg ville jo gerne have, at man kunne betjene ZHC5010, også selvom min Domoticz var nede…… og det kan jeg altså nu.

Jeg mener, at jeg efterhånden har nogenlunde styr på begreberne omkring ”association group”.

Mit setup er følgende:
...Raspberry Pi3 med Debian 8.x Jessie.
...RazBerry2.
...Domoticz Controller software.
...ZHC5010 Firmware v1.10
...3*Fibaro Wall Plug
...1* Fibaro Double Switch 2 FGS-223

Det interne relæ I ZHC5010 bruges via knap 1 til lampen over stuebordet. De tre øvrige knapper bruges til de tre Fibaro Wall Plug’s.
Min Fibaro FGS-223 styres af normale fuga afbrydere (Det er den som hedder Node 3 Dbl. Relay).

Jeg har opdaget, at jeg ikke kan få ”association” i ZHC5010 til at virke, hvis jeg har brugt ”Include Node Secure” til mine Fibaro enheder. Det virker altså nu, hvor jeg har brugt ”Include Node” til mine Fibaro enheder.
Img1.jpg
Img1.jpg (21.67 KiB) Vist 2548 gange
Img2.jpg
Img2.jpg (90.99 KiB) Vist 2548 gange
Node 002 Fuga Stuen Group 8 (Sends Basic Set (On/Off) when Button #2 is used) er her tilknyttet til Node 4 (Læselampe).
Dette virker nu 100%, og det virker altså også selvom at Domiticz er lukket ned.

Hvis jeg vil have ZHC5010’s korrekte knap status i Domoticz --> Switches, så skal jeg også tilføje Node 1.1 i Group 7. Det er åbenbart ikke nok at der står 1.
PS. Hvis jeg fjerner 1 i Group 7 eller i de øvrige Group’s på Node 2, så kommer de igen efter en genstart af Domoticz.
Img3.jpg
Img3.jpg (50.67 KiB) Vist 2544 gange
Jeg har brugt samme fremgangsmåde til Button#3 (group 12 og 13) og Button #4 (group 17 og 18).

Jeg håber, at dette giver mening. Jeg har selv været MEGET frustreret over ikke, at kunne få dette til at virke rigtigt.
For mig var det altså det med, at bruge ”Include Node” på mine Fibaro enheder, frem for ”Include Node Secure” som gjorde den store forskel.

Mvh Henrik Rene Olsen
Mvh Henrik Rene Olsen

Lachris

Re: Logicsoft ZHC5010 på Domoticz

Indlæg af Lachris » 02 nov 2017, 12:43

Nu er jeg kommet lidt igang med Domoticz, og skal til at købe en Fuga dims til at kunne styre noget HUE.
Jeg kan få mine IHC ting til at virke helt fint med HUE, men ville nu hellere komme igang med ZHC5010 i Domoticz.

Så hvad er jeres erfaringer med ZHC5010 og Domoticz?
Virker alt som det skal mht. knapper etc?
Virker LED delene på trykkende, så man også kunne overveje LED delen på dem?

Mvh
Christian

Besvar